Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizování kariérového poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji
Januška, Martin ; Prokop, Jiří (oponent)
Rigorózní práce na téma Realizování kariérního poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji se v rešeršní části zabývá ontogenetickými aspekty v období adolescence v kontextu volby povolání. Je zohledňována osobnost dospívajícího jedince, přičemž jsou obsaženi sociálně-psychologičtí činitelé v procesu přecházení na trh práce. Jedna z kapitol se věnuje kariérovým koncepcím. Následně jsou řešeny možnosti poradenství v oblasti kariéry na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce České republiky. V empirické části práce jsou naplňovány stanovené výzkumné cíle. Naplnění stanovených cílů spočívá v ověření spolupráce v kariérovém poradenství na středních odborných školách a Úřadu práce v Karlovarském kraji. V této souvislosti dochází k ověření vlastní realizace kariérového poradenství na jednotlivých úrovních a využívání těchto služeb u žáků. K výzkumnému šetření je využito dotazníkové metody na úrovni středních odborných škol a metody polostrukturovaného rozhovoru na kontaktních pracovištích Úřadu práce. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá nespolupráce a nejednotnost v preferovaných tématech kariérového poradenství na úrovni středních odborných škol a Úřadu práce. Výzkumné šetření přináší zjištění, že žáci považují pozici kariérového poradce za důležitou, ale mnohdy...
Řízení kvality vzdělávání ve středních odborných učilištích na území hlavního města Prahy
Holčáková, Iveta ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se systému řízení kvality v oblasti středoškolského vzdělávání, konkrétně ve vztahu k poskytování vzdělání s výučním listem. Systém řízení kvality je většinou spojován se soukromým sektorem, jakožto s výrobním procesem. Kvalita služeb je však stejně důležitá jako jakost výrobků. Řízení kvality už po několik let vstupuje do povědomí také veřejnému sektoru. Systémem řízení kvality se zabývají rovněž organizace státní správy, úřady územně samosprávných celků, vysoké školy apod. Střední školy by tak zcela jistě neměly být z této sféry vyjmuty, neboť se jedná o nezbytnou součást školského vzdělávacího systému. Kvalita poskytovaného vzdělávání, jeho průběhu a výsledků by tak nepochybně měly být systémově řízeny. První část diplomové práce obsahuje vymezení základních pojmů zaměřených na vzdělávání a školský vzdělávací systém, definování kvality, na metody řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF) a principy managementu kvality ve vzdělávání. Vymezení pojmů a souvisejících principů vychází ze studia odborné literatury, platných právních předpisů a dalších dokumentů zaměřených na systém řízení kvality. Empirická část diplomové práce je zaměřena na analýzu a vyhodnocení řízení kvality ve středních školách a středních odborných učilištích, nabízejících...
Možnosti podpory odborného školství
PODHRÁZSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá možnostmi podpory odborného školství, zejména technických oborů. Cílem je zjistit jaké druhy podpory se dostávají žákům na středních odborných školách a středních odborných učilištích, ze strany podniků, organizací a jiných různých podpůrných programů, aby následně našli uplatnění po ukončení studia ve svém oboru. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou čili výzkumnou. V teoretické části jsou popsané jednotlivé strategické dokumenty, jež se zabývají podporou odborného vzdělávání, které se potýká v dnešní době s nedostatkem žáků. V praktické části jsou stanoveny výzkumné otázky, je proveden výzkum formou dotazníkového šetření mezi učiteli odborných škol a rozhovory s žáky odborné školy a následně jsou vyhodnoceny výsledky a vyvozeny závěry, jaké možnosti podpory jsou využívané a jak jsou přijímané samotnými žáky.
Současný krizový management středních odborných škol - vliv poklesu stavu žáků na středních odborných školách a odborných učilištích v Praze
Tuška, Pavel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Současný krizový management středních odborných škol - vliv poklesu stavu žáků na středních odborných školách a odborných učilištích v Praze AUTOR: Bc. Pavel Tuška KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jana Marková ABSTRAKT: Úspěšnost každé střední odborné školy i odborného učiliště je postavena především na poptávce po jejich službách, která je též závislá na způsobu chování školy v krizové době. Prudký demografický pokles žáků vstupujících do středního vzdělávání v současné době výrazně ovlivňuje činnost všech středních škol v České republice. Pražské střední odborné školy a střední odborná učiliště se musí vyrovnávat s masivním úbytkem zájmu o studium na těchto odborných školách. Cílem této magisterské práce je proto snaha popsat možné dopady krize na tato vzdělávací zařízení. Zároveň se pokusit o nastínění možných aktivit vedoucích ke snížení podnikatelského rizika neúspěchu těchto pražských odborných škol. Každá pražská střední odborná škola nebo střední odborné učiliště je nicméně organizace naprosto unikátní, a proto se vždy musí vycházet i ze specifických podmínek platných pro danou školu. KLÍČOVÁ SLOVA: Střední odborné školy, odborná učiliště, snižování počtu žáků, krize, rizika.
Výzkum hodnotové orientace u studentů středních škol a odborných učilišť a navržení intervenčního programu.
JANDOVÁ, Romana
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací studentů středních škol a středních odborných učilišť. Cílem je zmapovat jejich hodnotovou orientaci a následně na základě výsledků výzkumu navrhnout intervenční program podporující zvnitřnění žádoucích hodnot. Teoretická část zahrnuje systematickou rešerši dostupné literatury o hodnotách a jejich hierarchii, o věkovém období adolescence, o způsobech a možnostech vzdělávání studentů daného věkového období v České republice a o roli školy při utváření hodnot a jejich interiorizaci. Hlavní metodou práce praktické části je vlastní dotazník hodnotící hodnotovou orientaci studentů vybraných středních škol a středních odborných učilišť, na základě jehož výsledků byl navržen intervenční edukační program. Výsledky jsou uvedeny pro lepší přehlednost v písemné a v grafické formě. Navržený program je podrobně popsán a jsou zde uvedeny konkrétní ukázkové výukové jednotky na daná témata pro rozvoj žádoucích hodnot studentů. Program by se mohl stát výukovým materiálem pro učitele výchovy ke zdraví a jiné příbuzné obory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.